poniedziałek, 15 marca 2010

Kakaowy biszkopt z kokosem i czekoladową polewą

.. czyli jak niektórzy nazywają to ciasto: Bounty. Jestem miłośniczką biszkoptów, mój mąż nie za bardzo za nimi przepada, ale lubi kokos. Lubi też czekoladę, a ja i owszem...byle białą... ale w końcu to nie na moje urodziny miało być więc stanęło na polewie z normalnej czekolady, niestety. Po wystudzeniu nie była piękna błyszcząca, raczej matowa więc zakamuflowałam to posypką z białej tartej czekolady :) Teraz to był i wilk syty i owca cała ;)
Polecam wszystkim miłośnikom kokosu, tutaj smakuje nieziemsko ;)
Przepis ze strony Moje wypieki.blox.pl podaję w oryginale bo nic nie zmieniałam.

Składniki na biszkopt:
  • 5 jajek
  • 1 niepełna szklanka mąki pszennej
  • pół szklanki cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa kokosowa:
  • 1/2 litra mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 20 dag masła
  • 25 dag wiórek kokosowych
  • cukier waniliowy - 16 g
Polewa:


  • czekolada mleczna 100 g


  • czekolada gorzka 100 g


  • 12,5 dag margaryny
Białka ubić na sztywno, dodać cukier, żółtka i nadal ubijać. Na koniec dodać mąkę, proszek do pieczenia i kakao. Delikatnie wymieszać. Wylać do wysmarowanej tłuszczem i wyłożonej papierem prostokątnej blachy o wymiarach 20 na 35 cm i piec w temperaturze 170 - 180 stopni przez około 30 minut. Ostudzony biszkopt można nasączyć wodą z aromatem waniliowym.
Mleko zagotować z cukrem i cukrem waniliowym. Następnie wsypać kokos i gotować do zgęstnienia masy (około 20 minut). Do gorącej masy należy dodać masło, i od czasu do czasu mieszać łyżką masę, aby masło się rozpuściło. Masę kokosową ostudzić i wyłożyć na biszkopt.
Czekoladę połamać, dodać margarynę i całość podgrzewać na parze, aż składniki się połączą. Gotową polewą polać ciasto.
Ciasto należy schładzać w lodówce, by do końca zgęstniało i umożliwiło krojenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz