wtorek, 19 marca 2013

Hiszpańska zupa z chorizo

Przepis ten wypatrzyłam w holenderskiej gazecie kulinarnej "Allerhande" wydawanej przez sieć spożywczą AH. Jako iż koleżanka polecała mi spróbować ciecierzycę a ta właśnie występuje w tej zupie, zaryzykowałam. Ogólnie holenderskie smaki mi jakoś nie podchodzą, nawet jak są z innych krajów, to jednak coś tam zawsze po swojemu zmieniają, już tak z paroma przepisami miałam, no ale na szczęście ten był inny, pyszny i sycący. Jestem osobom której daleko do szczupłości ale nawet mnie dwa talerze tej zupy wystarczyły za obiad, całej rodzinie smakowało i na pewno nie raz jeszcze zrobię, dlatego pomyślałam o wpisaniu tego przepisu na mojego, bardzo zaniedbanego bloga... Tu przynajmniej nie będę miała problemów ze znalezieniem w przyszłości tej pysznej zupy.

Jedno zastrzeżenie mam do tej zupy że jest dość tłusta... W przyszłości spróbuję ją zrobić bez chorizo a z jakąś mniej tłustą, ale pikantną kiełbasą.



Potrzebne nam będą:

250 g kiełbasy chorizo
2 cebule
3 papryki w różnych kolorach
1 łyżeczka zmielonego kminku
350 g tomato frito (przetarte pomidory w kartoniku)
2 puszki po 400 g ciecierzycy
750 ml wody
1 kostka bulionu wołowego
1 bagietka lub inne pieczywo do zupy

Pokroić na półplasterki chorizo i cebulę, paprykę w paski.
Podsmażyć na patelni (lub w garnku) kiełbasę chorizo bez użycia tłuszczu (kiełbasa jest dość tłusta sama w sobie), dodać cebulę, paprykę i kominek. Smażyć aż cebula nabierze złotej barwy.
Dodać do tego sos pomidorowy (tomato frito), ciecierzycę i 750 ml wody. Zagotować.
Dodać kostkę bulionu wołowego. Gotować około 5-6 minut, jeśli ktoś potrzebuje to doprawić solą i pieprzem (ja nie musiałam). Podzielić do miseczek, podawać z pieczywem.
Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz