wtorek, 11 maja 2010

Murzynek z dodatkiem dżemu

Przepis pochodzi ze strony gotujemy.pl i jest autorstwa A.B. Mi pasował idealnie ze względu na popsuty mikser i bez dodatku oleju który często widzę w przepisach na to ciasto. Troszkę zmieniłam recepturę pomijając przyprawę do piernika której nie lubię i nie dodając rodzynek gdyż chciałam uzyskać takie ciasto jak robi moja mama a ona nie dodaje bakalii do murzynka.
Murzynek ten wychodzi cudownie puszysty i nie jest suchy, polecam :)



Potrzebne nam będą:
2 szklanki mąki
10 łyżek dżemu śliwkowego (ja nie miałam więc dałam truskawkowy)
2 jajka
125 g margaryny
3/4 szklanki cukru
1 szklanka mleka
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki kakao

Margarynę utrzeć z cukrem, dodać całe jaja nadal ucierając.U mnie to troszkę wyglądało tak jakby masa się zważyła ale nie poddałam się i robiłam z takiej. Do masy dodać dżem, mleko, kakao i mąkę zmieszaną z sodą. Wymieszać.Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piec 40 minut.
Prosto, szybko i smacznie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz