poniedziałek, 10 maja 2010

Ryż z pieczarkami

Dla męża zrobiłam ryż z krewetkami ale ja i córka ich nie lubimy... ale uwielbiamy pieczarki za którymi z kolei mój mąż nie przepada, więc była idealna okazja by zrobić coś tylko pod nasze kubki smakowe :)


Porcja dla około 4 osób (miało być na 2 osoby, ale tak mieliśmy na dwa dni)
150 g ryżu
500 g pieczarek
1 średnią cebulę
szczypiorek
olej (ja używam słonecznikowego)
sos sojowy lub maggi
sól

Ugotować ryż w słonej wodzie, na sypko. Odstawić na sicie by odsączyła się woda. Pokroić cebulę w drobną kostkę, a pieczarki w plasterki. Cebulę podsmażyć lekko na odrobinie oleju, dodać pieczarki i razem dusić tak długo aż odparuje cała woda. Dodać ryż, a po chwili posiekany szczypiorek. Doprawić sosem sojowym lub maggi do smaku.
U mnie z panierowaną pangą podawaną z plasterkami cytryny.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz