poniedziałek, 10 maja 2010

Ryż z krewetkami i warzywami

Miałam braki ryżu w naszym ostatnim menu a chciałam zrobić coś wyjątkowego mężowi, na troszkę chińską nutę... Mój mąż uwielbia krewetki więc gdy zobaczyłam ten przepis wiedziałam że muszę go wypróbować.
Mężowi smakowało, choć uznał że dwie marchewki to jednak było za dużo. Ja nie próbowałam, nie lubię krewetek...




Potrzebne składniki to:

15 dag długoziarnistego ryżu
15 - 20 dag mrożonych krewetek koktajlowych (rozmrozić je wcześniej)
15 dag czyli kawałek pora
1 - 2 marchewki
zielona papryka
4 jajka
sól
5-6 łyżek oleju sojowego
grubo mielony pieprz

Ugotować ryz na sypko. Rozmrożone krewetki opłukać pod bieżącą wodą i lekko osuszyć ręcznikiem papierowym. Białą część pora pokroić w cienkie paski, obrana marchewkę w słupki.
Oczyścić i umyć paprykę i pokroić w kostkę.
Jajka roztrzepać w misce z odrobiną soli . W woku lub na patelni rozgrzać łyżkę oleju sojowego, wlać masę jajeczną, wymieszać i zdjąć z ognia, gdy jajko ledwie się zetnie. Tak przygotowane jajka przełożyć na talerz. Na patelnię wlać łyżkę oleju sojowego, podsmażyć krewetki porcjami na dużym ogniu. Dodać pory, marchewkę i paprykę, smażyć przez chwilę.
Warzywa przełożyć na talerz, patelnię przetrzeć ręcznikiem papierowym, rozgrzać w niej resztę oleju i podsmażyć przez chwilę ugotowany ryż, delikatnie mieszając. Dodać na patelnię warzywa i jajka, wymieszać.
Doprawić solą i pieprzem.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz