poniedziałek, 24 października 2011

Sernik Hiszpański wg. AH

W zeszłym roku, w jednej z darmowych gazetek ze sklepu Albert Heijn zobaczyłam przepis na taki właśnie sernik. Jako iż wtedy nie miałam jeszcze dostępu do polskiego, świeżego twarogu, pomyślałam że go wypróbuję. No i w końcu zrobiłam.... wczoraj ;)

Nie jest to nasz, puszysty, delikatny sernik, raczej zbity i troszkę jakby "żelowaty", raczej propozycja dla tych którzy nie mają dostępu na co dzień do naszych polskich produktów a uwielbiają serniki tak jak ja :)
Nie mam porównania do prawdziwego, hiszpańskiego sernika (o których z zachwytem opowiadała mi kiedyś koleżanka), ale mam nadzieję że są lepsze :)
Podsumowując: zrobiłam, spróbowałam ale wolę nasze Polskie serniki.

Przepis po holendersku znajduje się na stronie Albert Heijn.


Potrzebujemy:
250g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200g cukru
szczypta soli
125g zimnego masła
szczypta cynamonu
1 cytryna
5 jajek
1 cukier waniliowy
300g kwark (halfvol lub vol)*
250g serka śmietankowego MonChou
3 łyżki maizena**
Masło lub margaryna do wysmarowania formy.

W przepisie do masy serowej był też dodatek dwóch i pół łyżki alkoholu o nazwie Pernod, ale my alkoholu nie pijemy więc szkoda było mi kupować całej butelki dla małego dodatku. 

Wymieszaj mąkę, proszek do pieczenia, 75g cukru i szczyptę soli ze sobą. Dodaj masło, 1 jajko i cynamon. Szybko zagnieć ciasto, zawiń w folię spożywczą i wstaw do lodówki na godzinę.
Po tym czasie nagrzej piekarnik do 175 stopni C. Formę wysmaruj masłem i wylep dół i boki ciastem.

Pozostałe cztery jajka ubijamy z resztą cukru (125g). Do ubitej piany dodajemy startą skórkę z cytryny i sok z połowy cytryny, cynamon, kwark, serek śmietankowy i maizene. Całość miksować aż powstanie gładka masa. Mi to mikserem nie wychodziło dlatego zmiksowałam blenderem.
Masę wlać do przygotowanej formy i wstawić do nagrzanego piekarnika.
Wg. przepisu było żeby piec od 1h 15min do 1h3 0minut ale u mnie sernik był gotowy po godzinie.

Smacznego :)

* nie wiem jaki byłby odpowiednik tego serka w Polsce... może serek homogenizowany? (o naturalnym lub ewent. waniliowym smaku).
** można zastąpić mąką ziemniaczaną.

1 komentarz:

  1. kwark- quark to poprostu ser zmielony, ktory jest juz gotowy do wypieku sernika.

    OdpowiedzUsuń